Pro majitele malé firmy může být náročné budovat hlubší vztahy se zákazníky. Tento pocit je mezi podnikateli poměrně běžný a s růstem firmy se stává ještě všudypřítomnějším. Jakmile vytvoříte webové stránky a vypracujete svou marketingovou strategii, zjistíte, že se stále více lidí zajímá o vaše produkty nebo služby. Najednou jste zasaženi tak širokým spektrem zákazníků, že je již nemůžete sledovat pomocí jednoduché tabulky nebo seznamu e -mailů, tím méně rozpoznáte jejich jména.
Zde vstupují do hry systémy CRM. Tyto digitální nástroje, speciálně navržené tak, aby vám pomohly spravovat a poznávat zákazníky, vám pomáhají přilákat a udržet si klienty a zároveň podporovat růst vaší společnosti. V tomto článku se dozvíte, co je CRM, jaké jsou jeho výhody a jaký druh CRM nástroje je pro vaše podnikání nejlepší.
CRM znamená řízení vztahů se zákazníky. Tradičně se jedná o přístup ke správě vztahů se zákazníky, který využívá analýzu dat o preferencích a chování zákazníků k poskytnutí hlubších informací o kupujících a potenciálních zákaznících. Jak se však tento přístup stal rozšířenějším, zkratka CRM začala odkazovat nejen na metodu, ale také na digitální nástroje a software, které se používají k jejímu provádění. CRM je kritickým aktivem pro marketing malých podniků. Ukládá data o současných a potenciálních zákaznících, analyzuje minulé interakce se zákazníky a usnadňuje komunikaci mezi klienty a zástupci společnosti.
Používání tohoto digitálního nástroje je důležité z mnoha důvodů. Za prvé, informace o zákaznících bývají všude - roztroušeny po platformách sociálních médií, uloženy v doručené poště zástupce zákaznických služeb, uloženy jako mentální poznámka marketingovým profesionálem - seznam pokračuje dál a dál. Když tyto informace nejsou konsolidovány, je náročné získat jasné porozumění vašim zákazníkům a vyvinout marketingovou strategii, která přesně odráží jejich potřeby. CRM tento problém řeší tak, že získávají data z různých marketingových aktiv - včetně webových stránek společnosti, platforem sociálních médií a systému e -mailového marketingu - a dávají je na jedno místo. Pomáhají také společnostem využívat tato data poskytováním funkcí, jako jsou chatovací nástroje, marketingová automatizace a správa kontaktů. Díky tomu CRM usnadňují podnikům sledovat jejich potenciální zákazníky a potenciální zákazníky při jejich procházení marketingovým trychtýřem, od prvního kontaktního bodu po prodej. Proč potřebujete CRM Řízení vztahů se zákazníky je jedním z nejdůležitějších marketingových trendů současnosti. Ať už jste právě
zahájili vlastní podnikání nebo jste v oboru nějakou dobu, budete vědět, že je čas přijmout CRM, pokud: 1. Máte potíže s vizualizací vztahu mezi daty analýzy zákazníků na různých platformách. 2. Považujete za únavné procházet mezi různými platformami a tabulkami, abyste získali celkový obraz o svých
zákaznících. 3. Vaše marketingové a prodejní týmy nejsou sladěny ve své strategii cílení a jsou zpomaleny nadbytečnými úkoly. 4. Je pro vás těžké udržet si zákazníky, nebo příliš mnoho potenciálních zákazníků nedokáže převést.
I když můžete začít se správou svých klientů pomocí jednoduchého tabulkového procesoru nebo nástroje pro e -mailový marketing, je při získávání nových zákazníků náročné udržovat tato data organizovaná a soudržná. Vytvořením systematického záznamu o zákaznických datech, se kterým se snadno pracuje pomocí integrovaných digitálních nástrojů, systém CRM pomáhá značkám silněji rezonovat s jejich cílovým trhem.
Výhody používání systému CRM Systém CRM si můžete představit jako řešení pro správu zákazníků typu vše v jednom, které vám pomůže generovat potenciální zákazníky při zapojení vaší stávající zákaznické základny. Mezi výhody implementace CRM patří: 1.Vylepšená analytika Obrovské množství údajů, které podniky shromažďují o svých potenciálních a stávajících zákaznících, je prostě příliš velké na to, aby je lidská mysl mohla zpracovat sama. Nástroje pro analýzu dat CRM tyto informace nejen konsolidují, ale také třídí, aby byly pro zaměstnance lépe čitelné a stravitelné.
2. Hlubší porozumění zákazníkům
Systém řízení vztahů se zákazníky agreguje informace o vašich potenciálních zákaznících a zákaznících a ukládá informace z různých zdrojů na jednom místě. To vám pomůže vytvořit cílenou marketingovou strategii, která bude řešit bolestivé body vašich zákazníků a sladit je s jejich touhami.
3. Vylepšený zákaznický servis
Konsolidací a tříděním dat systémy CRM také zlepšují vaše interakce se zákazníky a zlepšují online pověst vaší firmy. Při kontaktu s obchodními a servisními zástupci nebudou klienti muset opakovat svůj příběh znovu a znovu, protože zaměstnanci již budou informováni o svém stavu a historii nákupů. Díky tomu budete moci okamžitě vyřešit jakékoli obavy zákazníků, což zvýší spokojenost a loajalitu zákazníků.
4. Zvýšené prodeje
Kromě organizace zákaznických dat systém CRM synchronizuje tyto informace s digitálními nástroji, jako je e -mail, chat a sociální média. Díky tomu budou marketingové a prodejní týmy lépe sladěny a budou schopny cílit na potřeby zákazníků v závislosti na tom, kde se nacházejí v prodejním kanálu. Nástroje CRM zvyšují konverze tím, že zefektivňují prodejní proces a vedou zákazníky k nákupu.
5. Zvýšená retence zákazníků
I když je akvizice zákazníků zásadní pro úspěch společnosti, udržení zákazníků může být ještě důležitější. Studie ve skutečnosti ukázaly, že zvýšení retence zákazníků o 5% může vést ke zvýšení zisku o 25-95%. Vylepšením komunikace se zákazníky a umožněním servisním týmům rychleji a efektivněji řešit jejich potřeby mohou CRM pomoci společnostem vybudovat loajální zákaznickou základnu.
6. Zjednodušený pracovní postup
Nástroje pro řízení vztahů se zákazníky zvyšují efektivitu obchodních operací automatizací úkolů, jako jsou e -maily o opuštění nákupního košíku a potvrzovací zprávy. To snižuje opakující se práci a uvolňuje čas pro prodejní a marketingové týmy, aby se mohli soustředit na strategičtější úkoly.
7. Lepší interní komunikace
Systémy CRM usnadňují spolupráci mezi členy týmu a snižují časové ztráty, jako je nedorozumění a nadbytečné úkoly. Přitom zlepšují řízení času, zvyšují produktivitu a umožňují projektové řízení bez tření.
Typy systémů CRM
Nyní, když víte o výhodách používání CRM, jste pravděpodobně zvědaví, jaký druh je pro vaše podnikání nejlepší. Nástroje CRM lze zhruba rozdělit do tří hlavních typů: provozní, analytické a kolaborativní. Zatímco každý z nich plní podobné úkoly, má své vlastní jedinečné vlastnosti a výhody:
Provozní CRM
Provozní CRM využívá marketingovou automatizaci, automatizaci prodeje a automatizaci služeb k zefektivnění obchodních procesů. Jeho primárním účelem je plnění úkolů, které by jinak mohly zabrat velké množství času. Patří sem kompilace důležitých údajů z marketingové analýzy, odesílání automatizovaných zpráv a vedení záznamů o prodejích a dalším chování zákazníků.
Ascend by Wix je efektivní řešení pro malé firmy, které tyto funkce začleňuje do vašeho webu. Platforma obsahuje nástroje pro e -mailový marketing, živý chat, automatizaci marketingu a další. Protože marketingové nástroje Wix lze integrovat s vaším profesionálním webem, je užitečné pro správu klientů, čerpání webového provozu a rozšiřování vaší zákaznické základny.
Analytický CRM Analytické systémy CRM upřednostňují sběr a analýzu dat. Jsou to užitečné nástroje pro analýzu dat, jako jsou preference zákazníků, kontaktní informace a další. Zejména umožňují podnikům provádět komplexní analýzu více datových sad - kombinujících faktory, jako je poloha zákazníků a chování webových stránek - za účelem lepší identifikace nákupních vzorců a trendů. Díky rozsáhlým možnostem dolování databází a dat je tento typ CRM zvláště užitečný pro analytiky, kteří potřebují detailní pohled na vlastnosti a chování zákazníků. Kolaborativní CRM
Stejně jako ostatní typy systémů řízení vztahů se zákazníky pomáhají kolaborativní CRM společnostem shromažďovat a třídit zákaznická data za účelem lepší správy zákazníků. Jejich struktura je však speciálně navržena tak, aby zlepšovala synchronizaci mezi různými týmy.
Tento typ softwaru CRM volně sdílí informace o zákaznících v celé organizaci, což zvyšuje transparentnost a produktivitu pracoviště. Pomáhá také týmům určit, které komunikační kanály nejlépe vyhovují preferencím konkrétních typů zákazníků, ať už jde o e -mail, live chat nebo marketing na sociálních médiích.
Comments